sin-titulo-5
Som una associació sense ànim de lucre amb l’objectiu d’educar infants i joves a través del mètode escolta i guia. Oferim als joves l’aventura de créixer fent-los protagonistes del seu desenvolupament personal, per tal que esdevinguin persones actives, conscients i compromeses amb la societat.
Mètode.png
La nostra proposta educativa vol formar ciutadans compromesos i responsables. Sempre que podem ho fem en el marc de la natura, amb sortides i campaments.
Eduquem els infants i joves perquè siguin capaços de participar de manera activa i crítica en la societat on viuen, assumint les responsabilitats necessàries per ajudar a construir una societat més justa, solidària i sostenible. Tenim un projecte educatiu que consisteix en aprendre fent projectes, amb la voluntat de conèixer el nostre entorn, implicant-nos-hi i transformant-lo.
Els valors de l’escoltisme que treballem al cau són els següents:
sin-titulo-6
que-fem
Ens trobem els dissabtes a la tarda al nostre local (el cau) i fem tallers, descobertes socials i naturals, excursions, projectes, jocs, activitats diverses… També fem algunes excursions de cap de setmana i, a l’estiu, anem de campaments.
Ens divertim tot assumint rols i responsabilitats, decidint i preparant nosaltres mateixos algunes activitats, treballant en equip i descobrint el nostre entorn.
Tenim infants i joves d’entre 6 i 18 anys i estem separats per unitats (grups d’edat):
Castors: de 6 a 7 anys
Llops i Daines: de 8 a 10 anys
Ràngers i Noies Guia: de 11 a 13 anys
Pioners i Caravel·les: de 14 a 16 anys
Truc: de 17 a 18 anys
CAps.png

En l’escoltisme i el guiatge, els infants i joves són els protagonistes de l’acció educativa i els i les caps som les persones educadores. Veiem els infants i joves com a persones actives i conscients sobre elles mateixes i per tant, el paper dels i les caps és el d’acompanyament en el desenvolupament dels nois i les noies. Quan els infants i joves són les persones que exerceixen de motor dels seus aprenentatges i vivències, és necessari que els i les caps trobin l’equilibri entre deixar espais perquè els infants i joves aprenguin per si sols i tenir moments on s’exerceixi de guia.

En l’escoltisme i el guiatge, els infants i joves són els protagonistes de l’acció educativa i els i lescaps som les persones educadores. Veiem els infants i joves com a persones actives i conscients sobre elles mateixes i per tant, el paper dels i les caps és el d’acompanyament en el desenvolupament dels nois i les noies. Quan els infants i joves són les persones que exerceixen de motor dels seus aprenentatges i vivències, és necessari que els i les caps trobin l’equilibri entre deixar espais perquè els infants i joves aprenguin per si sols i tenir moments on s’exerceixi de guia.

implicacio
A l’agrupament ens agrada ser un punt més de la xarxa social de la nostra ciutat, i per això participem dels plans educatius d’entorn i de la festa major, estem a les barraques, som els Campaners de Reus… i participem de diverses plataformes, coordinadores i iniciatives socials i ciutadanes.
   .

Campaners de Reus

Coordinadora d'Esplais i Escoltes de Reus (CEER)

       .
no-estem-sols
Formem part del moviment d’educació en el lleure més gran del país: Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, integrat dins la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge i membre de les diferents associacions escoltes i guies internacionals.
 .
                              
MEG

Federació Catalana d'Escoltisme i GuiatgeGuiatge mundialEscoltisme mundial4 vents. Escoltisme i Guiatge.

El nostre moviment fomenta la formació dels caps, publicacions, gestió de terrenys d’acampada, assegurances per a totes les activitats i intercanvis internacionals.